THE RANCH BLOG | ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΦΤΑΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ ΚΛΑΙΓΟΝΤΑΣ

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΦΤΑΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗΣ ΚΛΑΙΓΟΝΤΑΣ

Γράφει η Κα Ελίνα Διαμαντάκη, Ψυχολόγος, ΜSc

Είναι σημαντικό να συζητήσετε με το παιδί σας εκ των προτέρων σχετικά με την κατασκήνωση έτσι ώστε να έχει μια όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη εικόνα των εμπειριών που θα αποκτήσει εκεί. 
Σημασιοδοτήστε θετικά την κατασκηνωτική εμπειρία,ώστε το παιδί να την προσμένει με χαρά, σαν ένα πολύτιμο δώρο. Μιλήστε του για τις δραστηριότητες με τις οποίες έχει τη δυνατότητα να εμπλακεί, συζητήστε ότι είναι μια καλή ευκαιρία να κάνει νέους φίλους, ότι θα αποκτήσει νέες δεξιότητες αλλά ότι ταυτόχρονα θα έχει και κάποιες υποχρεώσεις, (π.χ. να αναλάβει υπεύθυνα τον εαυτό του, να στρώνει το κρεβάτι του ή να διαχειρίζεται το χαρτζιλίκι του). 
Αναγνωρίστε στο παιδί ότι το να του λείπει το σπίτι του είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα. Είναι σημαντικό να του δοθεί χώρος και χρόνος να εκφράσει τις ανησυχίες του σε σχέση με την κατασκήνωση και τον επικείμενο αποχωρισμό του από εσάς. Οι ανησυχίες του, καλό είναι να αντιμετωπίζονται με σεβασμό, αλλά χωρίς υπερβολές (ούτε να μεγεθύνονται ούτε να υποβιβάζονται). Αφού εισακουστούν οι σκέψεις του, μπορούν να συζητηθούν και οι στρατηγικές αντιμετώπισης και πιθανές λύσεις. 
Η συζήτηση βοηθάει το παιδί σας να εμπλακεί στην τελική απόφαση για το αν θα πάει κατασκήνωση ή όχι. Αυτή η πρακτική θα του επιτρέψει να νιώσει ότι ασκεί κάποιο έλεγχο στην κατάσταση αντί να αισθάνεται ότι ο αποχωρισμός από τους γονείς τού επιβλήθηκε.
Προσπαθήστε να εξασκείστε το παιδί στον αποχωρισμό π.χ. κανονίστε βραδιές όπου θα κοιμηθεί σε κάποιο φίλο ή για μια βδομάδα ακολουθείστε το πρόγραμμα της κατασκήνωσης σε σχέση με την οργάνωση του χρόνου του, μέσα στην ημέρα (π.χ. ώρα που θα ξυπνήσει, θα φάει ή θα κοιμηθεί).
Συζητείστε με το παιδί σας στρατηγικές που μπορεί να μειώσουν το άγχος του. Ρωτήστε το τι θα το έκανε χαρούμενο στην κατασκήνωση και βάλτε μαζί στόχους έτσι ώστε να συγκεντρωθεί στην θετική εμπειρία της κατασκήνωσης και σε αυτά που μπορεί να καταφέρει και όχι σε σκέψεις αρνητικές. Ενθαρρύνετε το παιδί να εξακολουθήσει να εκφράζει τα συναισθήματά του σε σας καθώς και να τα μοιράζεται με κάποιο στέλεχος της κατασκήνωσης που νιώθει άνετα. 
Βάλτε τις ημερομηνίες της κατασκήνωσης στο ημερολόγιο ώστε το παιδί να γνωρίζει πόσο διάστημα ακριβώς θα είναι μακριά από τους γονείς του έτσι ώστε να υπάρχει στον αποχωρισμό αρχή, τέλος αλλά και μια προοπτική.
Κρατείστε την αγωνία σας για τον εαυτό σας και παραμείνετε θετικοί για την εμπειρία που πρόκειται να βιώσει το παιδί σας. Ο φόβος σας ανιχνεύεται και μεταδίδεται πολύ εύκολα στο παιδί γι’αυτό θα ήταν σκόπιμο και εσείς οι ίδιοι να βιώσετε την εμπειρία αυτή θετικά και με ενθουσιασμό. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδία που βιώνουν έντονα το άγχος του αποχωρισμού, τα παιδιά που κλαίνε και θέλουν οπωσδήποτε να φύγουν, έχουν γονείς που βιώνουν και οι ίδιοι εντονότερα την αγωνία τους για τον αποχωρισμό. 
Την ημέρα της εισόδου αφήστε το παιδί στην κατασκήνωση και αποχαιρετήστε το σύντομα αγκαλιάζοντας το θερμά αλλά χωρίς υπερβολικές συναισθηματικές εξάρσεις.